Podwodne głębiny, czyli jeszcze odrobina wakacji

Fantastyczne prawda?!

Jestem pełna podziwu dla osób, które wpadają na tak cudowne pomysły i tak pięknie je realizują! Aż sama zapragnęłam coś takiego zrobić! Niestety…nie mam takich zdolności i umiejętności. Owszem, posługuje się nitką i igłą. Przyszyję guzik, zszyję proste elementy…, ale to wszystko… Niestety na tym moje umiejętności krawieckie się kończą 😉 Ale to nie znaczy wcale, że całkowicie odpuściłam temat. Zainspirowana wykonałam KUFERKI TEMATYCZNE. Nie są one tak spektakularne jak zaprezentowane walizki, ale dzieciakom się spodobały i przede wszystkim sprawdziły się jako pomoce edukacyjne;)

Dzisiaj zaprezentuję Wam kuferek „PODWODNE GŁĘBINY”,
czyli mini imitację morza/oceanu.

Skrzynkę kupiłam w sklepie budowlanym. Niebo, dno oraz wodę wykonałam z filcu. Wszystkie elementy połączyłam klejem na ciepło. Roślinność oraz figurki zwierząt nabyłam na allegro, natomiast kamienie oraz część muszli zbierałam sama;) Pozostałe wyszperałam z moich domowych zasobów.

Całość dopełniają rybki z filcu, które uszyła moja siostra. Fale są tak posklejane, że zwierzęta, jak również muszle można poukrywać w różnych ich zakamarkach.

Pewnie część z Was zastanawia się co taka skrzynka ma wspólnego z terapią pedagogiczną. Otóż wbrew pozorom daje spory wachlarz możliwości. Wykorzystuję ją w pracy z dziećmi w różnym wieku. Przede wszystkim z maluszkami, ale dla starszych dzieci skrzynia jest świetną sposobnością do zainicjowania różnorodnych aktywności. Motywacja i zaangażowanie do działania zdecydowanie wzrasta.


A oto kilka propozycji aktywności:

  • Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt (w naszym przypadku: rozgwiazda, krab, rak, ośmiornica, żółw morski, delfin, rekin, ryba płaszczka, ryba murena) –> dzieci poszerzają wiedzę ogólną oraz słownik czynny i bierny.
  • Dzielenie zwierząt na ssaki (żółw, delfin), ryby (rekin, ryba płaszczka, ryba murena) skorupiaki (rak, krab), mięczaki (ośmiornica) –> dzieci poszerzają wiedzę ogólną oraz słownik czynny i bierny.
  • Porównywanie i dzielenie muszli ze względu na wielkość lub kształt –> percepcja wzrokowa, uogólnianie, kategoryzowanie. Przy okazji, dzieciom w wieku szkolnym wyjaśniam, które muszle można znaleźć w Morzu Bałtyckim, a które w cieplejszych wodach jak np. Morza Śródziemnego.
  • Klasyfikowanie filcowych rybek ze względu na kształt, wzór, kolor –> umiejętność klasyfikowania.
  • Sylabizowanie/głosowanie/literowanie oraz wskazywanie liczby sylab/głosek/liter w wyrazach –> analiza i synteza sylabowa/głoskowa/ literowa.
  • Łowienie rybek –> koordynacja wzrokowo – ruchowa.
  • Przeliczanie elementów w zakresie 14 –> kompetencje matematyczne (Jeśli się dobrze przyjrzycie zauważycie drucik z nawleczonymi koralikami – muszelkami i rybkami, które można przesuwać i przeliczać).
  • Wyławianie rękoma muszli lub zwierząt z zamkniętymi oczami —> percepcja dotykowa – identyfikacja bodźców dotykowych.
  • Uzupełnienie mapy myśli na temat wybranego przez siebie zwierzęcia zamieszkującego wodne głębiny – wyszukiwanie informacji, czytanie ze zrozumieniem ogólnodostępnych tekstów –> kompetencje językowe, czytanie ze zrozumieniem, wiedza ogólna.
  • Muszlowe masażyki –> stymulacja dotykowa. Wiem… brzmi to trochę dziwnie, więc już tłumaczę o co chodzi. Dzieci z zaburzeniami przetwarzania dotykowego potrzebują kontaktu z różnorodnymi fakturami, a muszle takowe mają. Ich struktura dostarcza dzieciaczkom różnorodnych wrażeń dotykowych stymulując w ten sposób czucie powierzchniowe.

powiązane posty

Nietypowy kalendarz adwentowy

Wraz z pierwszym dniem grudnia wiele dzieci otrzymuje kalendarz adwentowy, aby móc odliczać dni pozostałe

Halli Galli, czyli gramy z owocami

Szukacie gry, która nie jest skomplikowania, nie trwa za długo, ale jest przyjemna i atrakcyjna

Ćwicząc opowiadanie – co warto wykorzystać w pracy z przedszkolakami?

Premiera nowego Pucia stanowi pretekst do podjęcia zagadnienia jakim jest ćwiczenie opowiadania. umiejętność opowiadania jest

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *