Tydzień żaby cz. 2

Druga część inspiracji zabaw i ćwiczeń związanych z żabią tematyką poniżej (pierwszą część znajdziesz tu). Podobnie jak poprzednio poszczególne aktywności zostały poprzedzone celem, któremu przyświecają.

Ćwiczenia wymowy głosek – mała i duża żaba skaczą po kamieniach (wykonanych z nakrętek). Gdy mała żaba znajduje się na kamieniu, dziecko cichutko wymawia wskazaną głoskę. Natomiast, gdy jest to duża żaba – głoska powinna być wypowiedziana głośno.

Ćwiczenia głoskowania – „Głoski do zabawy” propozycja wydawnictwa Aleksander, gra, w której liczymy głoski oraz żaby na kartach. Tej pozycji poświęcony jest osobny wpis do przeczytania tu.

Ćwiczenia spostrzegania wzrokowego – szukanie żaby pod nakrętkami, które mieszamy przed dzieckiem. Ćwiczymy dzięki temu też pamięć wzrokową.

Pokazujemy dziecku nakrętki, na jednej z nich znajduje się wizerunek żaby
Odwracamy wszystkie nakrętki i mieszamy
Dziecko wskazuje nakrętkę, gdzie ukryła się żaba

Stymulacja dotykowa – ze względu na to, że niektóre dzieci mają trudności z przetwarzaniem bodźców dotykowych przydatna jest stymulacja dotykowa za pomocą piłeczek w wypustkami czy innych przyrządów ze zróżnicowanymi fakturami.

Zajęcia można wzbogacić popularną piosenką „Była sobie żabka mała” z repertuaru Fasolek:

1. Była sobie żabka mała. 
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
która mamy nie słuchała. 
RE-RE, KUM-KUM, bęc.

2. Na spacery wychodziła 
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
innym żabkom się dziwiła.
RE-RE, KUM-KUM, bęc.

3. Ostrzegała ją mamusia 
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
by zważała na bociusia 
RE-RE, KUM-KUM, bęc.

4. A na brzegu stare żaby
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM, 
rajcowały jak te baby
RE-RE, KUM-KUM, bęc. 

5. Jedna drugiej w ucho kwacze
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
jak ta mała pięknie skacze
RE-RE, KUM-KUM, bęc. 

6. Zjadła żabka 7 muszek
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
i na trawie kładzie brzuszek
RE-RE, KUM-KUM, bęc. 

7. Przyszedł bocian niespodzianie
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
połknął żabke na śniadanie 
RE-RE, KUM-KUM, bęc. 

8. Teraz wszystkie żabki płaczą
RE-RE, KUM-KUM, 
RE-RE, KUM-KUM, 
że jej więcej nie zobaczą
RE-RE,KUM-KUM, bęc

9. Tej piosenki morał znamy
RE-RE,KUM-KUM
RE-RE,KUM-KUM
trzeba zawsze słuchać mamy
RE-RE,KUM-KUM, bęc

W zależności od wieku dzieci piosenkę można pokazywać, wykonywać przy niej podskoki (przewracać się na bok na słowo – bęc) czy masażyk za pomocą piłki – jeżyka.

Poniżej piosenka, którą można wykorzystać do przedstawienia (wystarczy wykonać opaski z oczami dla żab oraz opaski z dziobami dla bocianów). W moim odczuciu jest bardzo atrakcyjna, szczególnie, gdy dołączymy do tego zabawę ruchową. Niestety nie znam autora. Pierwszy raz słyszałam ją kiedyś na szkoleniu KLANZY (jeśli ktoś z czytelników zna autora, proszę o kontakt:))

„JESTEŚMY ŻABY, ABY, ABY”
I. Jesteśmy żaby, aby, aby
Jesteśmy mokre, okre, okre.
Mieszkamy w błocie, ocie, ocie.
I się chowamy, gdy jest bociek.
Jesteśmy żaby, aby, aby,
Jesteśmy mokre, okre, okre.
Zjadamy muchy, uchy, uchy
I mamy bardzo grube brzuchy.
II. my bociany, any, any
Apetyt mamy, amy, amy
Wolno chodzimy, imy, imy
Lecz każdą żabę zobaczymy
A my bociany, any, any
Apetyt mamy, amy, amy
A nasze dzioby, oby, oby
Na żaby mają dziś sposoby.



powiązane posty

Nietypowy kalendarz adwentowy

Wraz z pierwszym dniem grudnia wiele dzieci otrzymuje kalendarz adwentowy, aby móc odliczać dni pozostałe

Halli Galli, czyli gramy z owocami

Szukacie gry, która nie jest skomplikowania, nie trwa za długo, ale jest przyjemna i atrakcyjna

Podwodne głębiny, czyli jeszcze odrobina wakacji

Podwodny świat [stronę autorską znajdziecie TUTAJ] Łąka w walizce [stronę autorską znajdziecie TUTAJ] Fantastyczne prawda?!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *